Categories: Kultura

Káva je zdravý produkt

Miliony lidí na naší planetě začínají svůj den šálkem silné kávy, protože nám to pomáhá vyhnat ospalost, nabít energii a připravit se na produktivní pracovní den.

Ale víte, jak denní šálek osvěžujícího nápoje ovlivňuje vaše zdraví?

„Tak snadné!“ Shromážděla vědecky prokázaná fakta, která umožňují jiný pohled na nejoblíbenější nápoj na světě.

Pití kávy

„Síla lidské mysli je přímo úměrná množství konzumované kávy,“ řekl jednou skotský historik a filozof sir James Mackintosh.

Vědci z univerzity v Barceloně s ním souhlasí, kteří prokázali, že mozek pracuje efektivněji, když je pod vlivem kofeinu a glukózy.

Znamená práce pro vás výzvu? Začněte svůj den šálkem kávy a plátkem něčeho sladkého. Rozhodnutí netrvá dlouho.

Káva vás dělá šťastnějším

Je prokázáno, že mírná konzumace přírodní kávy urychluje metabolismus, zvyšuje pracovní kapacitu a zvyšuje produkci endorfinů – hormonů štěstí.

káva ovlivňuje krevní tlak


Studie Harvardovy školy veřejného zdraví říká, že káva působí jako mírné antidepresivum, které zvyšuje sekreci neurotransmiterů, včetně serotoninu, dopaminu a norepinefrinu.

To vysvětluje nízkou míru deprese mezi milovníky kávy. Jeden šálek kávy denně snižuje riziko sebevraždy u mužů a žen o působivých 50%.

Káva vás chrání před cukrovkou

Rozsáhlá studie ukázala, že několik šálků kávy denně může výrazně zlepšit prognózu u pacientů s diabetem typu II.
Ti, kteří pijí kávu několikrát denně, jak se ukázalo, mají nižší hladinu glukózy a kyseliny močové v krvi, což pomáhá zlepšit citlivost těla na inzulín. Samozřejmě mluvíme o kávě bez cukru a ne o trochu bonbónů.

Káva snižuje riziko Alzheimerovy choroby

Odborníci z University of Toronto tvrdí, že káva může chránit před Alzheimerovou chorobou. Antioxidant, který způsobuje hořkost nápoje, zabraňuje tvorbě amyloidních plaků, které jsou toxické pro mozkové buňky. Navíc, podle odborníků, úroveň antioxidantů v kávě se zvyšuje při pražení fazolí.

Káva chrání před parkinsonismem

Minimálně pět studií ukazuje, že konzumace 2 šálků kávy denně může snížit riziko vzniku Parkinsonovy choroby o 40%.

Káva snižuje riziko srdečních chorob

Vědci studovali vztah mezi kardiovaskulárním onemocněním a příjmem kofeinu u 230 000 subjektů. U těch, kteří pravidelně pili kávu, bylo riziko srdečního infarktu výrazně nižší než u těch, kteří pili kávu zřídka.
Káva vás dělá přátelštějším

Respondenti řady průzkumů veřejného mínění uvedli, že káva j
e činí vůči ostatním přátelštějším, umožňuje vám myslet pozitivně as velkou touhou dát se do práce.

Káva se někdy nazývá povzbuzující afrodiziakum: nejen otřásá nervovou soustavou, ale dává sílu i rytmům lásky. Není nadarmo, že v romantických randech milovníci často zapálí kávové svíčky nebo pozvou svou vášeň pro šálek kávy.

Káva může chránit před rakovinou

Dva šálky kávy bez přírodního cukru, konzumované denně, snižují riziko vzniku rakoviny slinivky břišní, jater, konečníku a tlustého střeva a kuřáků – riziko rakoviny krve.

Káva může zachránit vaše játra

Američtí vědci již 19 let pozorovali, jak káva ovlivňuje tělo dobrovolníků. Ukázalo se, že lidé, kteří pijí více než dva šálky voňavého nápoje denně, mají menší pravděpodobnost onemocnění jater.

Káva, samozřejmě, nemůže být považována za lék, ale může být považována za přirozeného obránce jater. Kofein skutečně stimuluje produkci enzymů v játrech, které inhibují vývoj cirhózy nebo rakoviny.

Jana Dvořák

Recent Posts

Brzobohatá po rozchodu odhalila soukromí a co jí Ondřej provedl: „Kufr mi sbalil sám“

Rozchod Daniely Brzobohaté a Ondřeje Gregora Brzobohatého patřil svého času k nejsledovanějším událostem českého šoubyznysu.…

13 hodinami ago

Leoš Mareš v nepříjemné situaci: Janek Ledecký ho veřejně odmítl a popsal duvod

Pražské Hard Rock Cafe se proměnilo v jedno z center sledování zahájení fotbalového mistrovství světa…

14 hodinami ago

Krach druhého manželství Tomáše Hanáka: Herec skrýval rozvod a pravda nyní vyplula na povrch

Tomáš Hanák dlouhodobě patří mezi známé osobnosti, které se mediální pozornosti mimo pracovní oblast spíše…

15 hodinami ago

Fešák po boku Sary Sandevy: Herečka se pochlubila mladším bratrem a internet žasne

Herečka Sara Sandeva patří mezi známé osobnosti, které si své soukromí pečlivě chrání. Přestože je…

20 hodinami ago

Dcera Karla Gotta nepolevuje: Charlotte představila druhý singl a sklízí obdiv

Charlotte Gottová pokračuje v budování své hudební kariéry a krok za krokem dokazuje, že její…

20 hodinami ago

Nečekané pouto vdovce a vdovy: Margita prozradil, co ho sblížilo s Ivanou Gottovou

Štefan Margita se ani několik let po smrti Hany Zagorové netají tím, že její odchod…

1 dnem ago